Ahad, 15 Ogos 2010

PENDAHULUAN



Sistem pendidikan pada masa kini lebih menumpukan kepada peperiksaan mensyaratkan pelajar-pelajar yang mendapat keputusan yang cemerlang sahaja yang dibenarkan memasuki sekolah-sekolah berasrama penuh. Keputusan peperiksaan pelajar juga menjadi ukuran kepada pelajar sekolah berasrama penuh. Namun begitu, di sekolah-sekolah biasa sesebuah kelas dihuni oleh lebih daripada 35 orang pelajar dan mereka ini terdiri daripada pelbagai perbezaan seperti kecerdasan, minat dan motivasi. Guru-guru tidak dapat menumpukan sepenuh perhatian kepada setiap pelajar. Sehubungan dengan itu, murid berpencapaian rendah dalam akademik akan sentiasa merasakan dirinya serba kekurangan, menganggap pelajaran susah untuk difahami, mempunyai perasaan cemas apabila berhadapan dengan guru dan rakan-rakan serta tidak berasa gembira apabila berada di sekolah.Oleh itu,permintaan terhadap "pembelajaran tambahan" ditingkatkan dan diperbanyakan di sesebuah kawasan sebagai satu keperluan terhadap anak-anak remaja kini dan akan datang seperti "bagai cendawan tumbuh selepas hujan".





AMIRUL AZAM BIN ZULKAFLI (200326)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan